Mayıs: Kitap | Müzik | Film

   Merhaba, geçtiğimiz ay başlattığım; okuduğum kitaplardan, dinlediğim müziklerden ve izlediğim filmlerden bahsettiğim yazı dizimin ikincisini yayınlıyorum. Kısacası Mayıs ayında bu üç sanat dalında neler keşfetmişim gelin hep birlikte bakalım.


Kitap


Cinayetin kraliçesi lakaplı Agatha Christie 'nin 4 hikayesini içeren iki çizgi romanını okudum geçtiğimiz ay. Klasik Agatha Christie öykülerinin illüstrasyonlarla buluştuğu bu halini oldukça başarılı buldum. Ancak genel olarak yazarın kitaplarını sevmediğimden dolayı -10 Küçük Zenci istisnadır.- puanım epey düşük olacak: 3/5

Kitapların künyeleri ise şu şekilde;

Yazar: Agatha Christie
Kitap Adı: Bitmeyen Gece - Roger Ackroyd'un Katli
İlk Baskı Yılı: 2012
Sayfa Sayısı: 108
Yayınevi: NTV

Yazar: Agatha Christie
Kitap Adı: Kahverengi Elbiseli Adam - Sessiz Tanık
İlk Baskı Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 104
Yayınevi: NTV



Yazar: Tami Hoag
Kitap Adı: Gece Günahları
İlk Baskı Yılı: 1970
Sayfa Sayısı: 616
Yayınevi: Oğlak Yayıncılık

PDF formatında okuduğum Gece Günahları, nedense yazarın en zayıf kitaplarından biri olmuş. Zaten ağır ve hareketsiz başlayan bir polisiye romanının içerisine zorla romantik öğelerin eklenmesi ve yer yer başarısızca eklenmiş ana karakterler arasındaki seks betimleri sebebiyle merak uyandıran macera kısmı arka plana itilmiş. Maalesef puanım 3/5



Yazar: Stephen King
Kitap Adı: Yaratık
İlk Baskı Yılı: 2017
Sayfa Sayısı: 432
Yayınevi: Sayfa 6

Stephen King 'in başarılı onlarca romanından biri olan Yaratık, Hristiyanlık temasının dozundan fazla işlenmesi haricinde güzel bir gerilim romanı. Okur okumaz kitaplığımdaki diğer King eserlerinin yanında yerini aldı. Puanım: 4/5



Müzik

Coldplay - Yellow

Geçtiğimiz ay keşfettiğim ilk şarkı aslında uzun zamandır nakaratını duyduğum, ancak tamamını hiçbir zaman dinlemediğim; kimin söylediğini bilmediğim bir şarkıydı. İnternette denk geldikten sonra geç de olsa tamamını dinleyebildim ve kesinlikle son zamanların favorilerinden biri haline geldi. 


Khalid - Location

Youtube 'da 67 milyonun üzerinde tıklanması olan Location 'ı epey geç keşfetmiş olsam da, bu rahatlatıcı şarkıyı dinlemeyi çok sevdim. Gerek melodileri, gerekse genç şarkıcının sesi
insana modern pop müziği eşliğinde dinginlik veriyor.



Film

Double Indemnity
Geçen ayda olduğu gibi bu ayda da siyah beyaz filmlerden devam ediyorum. 1944 yapımı, durağan işlenişine rağmen film noir örneklerinden en başarılılarından biri olmayı başarıyor. Özellikle süpermarkette gerçekleşen cinayet planı hakkındaki konuşmalar filmin en başarılı kısımlarından.


    Bir sigorta şirketinde çalışan Bay Neff bir müşterisinin evine sigorta yapmak için gider ve hiç beklemediği bir anda adamın karısına aşık olur.Kadında ona aşıktır ve birlikte kocasını öldürmeleri için plan yaparlar.Bu durumda 'çifte tazminat' dedikleri tazminat fiyatının iki katını kazanabilip,çok mutlu olabileceklerdi ama Neff in hiç tahmin etmediği şeyler vardır.

IMDb puanı: 8,3/10
Benim puanım: 7/10


City Lights

1931 yılında yönetmenliğini ve baş rol oyunculuğunu Charlie Chaplin 'in gerçekleştirdiği, zıt duyguları bir arada hissettiren, bir yandan güldürürken diğer yandan hüzünlendiren ve eski Türk sinemasının esin kaynağı olan tam bir duygusal komedi filmi. Dönemine göre yargılarsak bir efsane olsa da benim macera sever bünyeme göre değildi.


İyi yürekli bir sokak serserisi, kör bir çiçek satıcısına aşık olur. Kıza kendisini zengin bir adam olarak tanıtır. Sonradan hayatını kurtardığı bir milyonerin ona arkadaşça davranıp sözler vermesinden cesaretlenir. Adamın kapısını aşındırıp, sevdiği kızın gözlerinin görmesi için gerekli ameliyat parasını ödünç alabileceğini sanır. Oysa varlıklı insanlar abartılı bir kibarlık içerisinde, ikiyüzlü bir yaşam sürmeye alışkındırlar.


IMDb puanı: 8,6/10
Benim puanım: 6/10

   Mayıs ayını da bu şekilde geçirmiş oldum. Sizin son zamanlarda karşılaştığınız ve önerebileceğiniz eserler neler?
   Bir sonraki yazıya kadar kendinize cici bakın!

2 yorum:

  1. Coldplay <3 Ben son zamanlarda en cok Astrid S- Hurts So Good, Calum Scott- Rhythm Inside ve The Chainsmokers- All We Know dinliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar geç keşfetmiş olmama gerçekten üzüldüm Coldplay 'in bu şarkısını. Önerilerini hemen dinleyeceğim, teşekkürler :)

      Sil