Fırsat Kasası Alışverişim ve Şikayet

   Merhaba kızlar, bu satırları yaşadığım buhranların içerisinden biraz uzaklaşıp yazıyorum. Neden bu kadar kızdığımdan ve yaptığım alışverişten bahsedeceğim size.
   Geçenlerde bir blogda fırsatkasası denen online eczane konseptli bir sitenin Avene ürünlerine %50 indirim kodunu gördüm ve siteye ışınlandım hemen. İçlerinden biri Avene markalı olmak üzere 7 parça ürün aldım ve 170 TL gibi bir ücret ödedim.

   Buraya kadar her şey çok normal. Ancak bundan sonrası tam bir rezalet. Siparişimi 9 Ağustos Cumartesi günü oluşturdum. 12 'sinde elime geçmesini bekliyordum, "saatlerce" aradım bir Allah 'ın kulu telefonu açmadı. 13 Ağustos Çarşamba müsait olmadığım için bir arkadaşıma arattım, telefon açıldı, neymiş efendim bir ürünü sipariş etmişlermiş de gelmesini bekliyorlarmış. Elinizde olmayan, stoğunuzda bulunmayan ürünü nasıl satabiliyorsunuz??
   Elinde kalmamış bir ürünü sitede var gösteriyorsun, parasını kartımdan kesiyorsun, sonra bana bir mail dahi atmıyorsun. Hayır, bir de ben tüm gün stajdı spordu evde değilim diye tanıdığım birinin adresini verdim, onlarda günlerdir kapı dışarı çıkmıyorlar kargom gelecek geri dönmesin diye.
   Aramasam, sormasam haberim olmayacak, ki hangi ürünün "gelmesini beklediklerini" söylememişler. Neyse efendim, bir gün sonra yani 14 Ağustos Perşembe günü ben aradım, telefonumu yine açmadılar. Mail attım, dönüş yapılmadı.
   15 Ağustos Cuma günü oldu, aradım. Yine telefonum açılmadı.
   16 Ağustos Cumartesi oldu, ürünler geldi. Tam bir hafta önce cumartesi oluşturduğum sipariş bir sonraki cumartesi elime geçti, hem de aynı ülkede olmamıza rağmen. Herhangi bir bilgilendirme maili gönderilmeden!

   Allah aşkına elinde üç beş eczane ürünü olan, kafasına göre iş yapan firmalar online satış yapmasın ya!
   Diyelim ki ben tatile gideceğim yerimi ayırttım, ürünlerimi bekliyorum. Ki aldıklarımın içerisinde bir arkadaşımın doğum günü hediyesi ve kardeşimin ihtiyacı olan bir ürün vardı.

   Yurt dışından kaç tane alışveriş yaptım şu zamana kadar böyle bir sorun yaşamadım! KORE 'den 3 kere alışveriş yaptım (yazılarının linki aşağıda bulabilirsiniz.) en geç geleni 7 gün sürdü, sonra "Türk firmalar kazansın, yabancı sitelere / markalara yönelmeyelim. Bilinç oluşturalım." Hayır, efendim! Bu mahalle esnafı kafasındaki insanlara para kazandırmak tamamen saçmalık. Sadece Kore 'den değil dağıtım yeri Londra (İngiltere) olan bir siteden de iki alışveriş yaptım biri 7 günde biri 8 günde elime geldi. Ki ülkeye girmesi genellikle 2 ya da 3 gün sürüyor, ondan sonrası PTT kargo azizliği, ki PTT 'ye kızgınlığımızı yazmak için ayrı bir post gerekir zaten.
Kore Alışverişim 1-2
Kore Alışverişim 3
İngiltere Alışverişim

   Ay durun, durun burada bitmedi. Bugün yani 19 Ağustos Salı günü, siparişim elime geçtikten 3 gün sonra mail attılar ve "Siparişiniz teslim edildi" yazmışlar. Sağolun, hızlı servisinizin yanında hızlı haber verme sisteminiz olduğunu da öğrendik sayenizde!

   Peki şu an bitti mi? Elbette, bitmedi! Siparişimi oluşturduktan sonra kendilerine iletişim bölümünden ürünlerin tarihlerinin yakın olup olmadığını sordum, ayrıca karma veya hassas ciltler için tester eklemelerini rica ettim.
Cevaben gelen mail " Merhaba iyi günler ürünlerin son kullanma tarihinde yakın miadlı ürün yoktur.En uzun miadli ürün size gönderilecektir.Tester size gönderilecektir.İyi günler" 

   Gönderilen tester : John Frieda Yoğun Hacim Kazandıran Şampuan 8 ml ... ... ...

   Evet, ben bu ürünleri yüzde bilmem kaç indirim ile aldım. Denemek istediğim, ihtiyacımız olan, hediye etmek istediğim ürünlerdi ve maalesef bu siteyi seçtim. Daha önce de online eczane konseptli sitelerle sorun yaşadım (satın aldığım renk ürünü göndermeyip bana sormadan başka rengini göndermeleri gibi) ama bu rezaleti beni okuyan ve fırsatkasası şeklinde yapılan aramalarla bloguma gelecek insanlar için paylaşmadan edemedim. Belki şu saatten sonra düzeltirler de kendilerini; "Müşteri neymiş?" öğrenirler. Müşteri senin sadece parasını alıp ona günlerce haber vermeyip, telefonlarına çıkmayıp, çıkınca da ağzında laf gevelemek değil. Hele aynı ülkedeyken, ben İstanbul 'da yaşarken kalkıp 1 hafta sonra kargomu göndereceğin biri hiç değil. Bana sattığın ürün elinde yoksa ya o siteye koyma ya da beni bilgilendir. Çünkü satış işlemi yapıyorsan, müşteri memnuniyeti senin için en önemli şeylerden biri olmalı.

   Yalnız parantez açmak istiyorum, dağıtım yeri Türkiye olan ve sorun yaşamadığım siteler de var. Bunları okumak için;
ibeking
Kitapyurdu  (Aynı linkte hiç memnun kalmadığım kokucuk sitesi yorumlarımı da okuyabilirsiniz.)
Yves Rocher
Eyüp Sabri Tuncer
Amadea
Clinique
Oriflame
Facedermo
Bunlardan İstiyorum
Parfümevi

   Pek de az sayılmazlar, değil mi? İmkansız bir şey istemiyorum demek ki.

   Fırsat Kasası hakkında daha fazla yorum yazarsam bilgisayarı camdan aşağı fırlatabilirim. Bu yüzden neler aldığıma bakalım;

Ben site ile arama Berlin Duvarı ördüğüm için 200 TL üstü alışverişler için geçerli olan 20 TL hediye çekini isteyen kullanabilir.

Kırılması olası ürünlerin balonlu poşet ile sarılması artı puan aldı.

Tek tek bakarsak;
John Frieda Frizz Ease Serum (Benim sipariş ettiğim buydu, belki ambalaj değiştirmişlerdir deyip geçiyorum.), Caudalie Divine Oil Çok Amaçlı Kuru Yağ, Nuxe Huile Prodigieuse Or Simli Kuru Yağ Sebamed Clear Face Kombact Sabun, Sebamed Feminine Intimate Wash Sensitive, Avene Antirougeurs Jour Emulsion Yüz Nemlendiricisi ve hediye edildiği için fotoğrafta yer almayan Nuxe Rêve de Miel Baume Lêvres Dudak Kremi

   Bir daha böyle bir yazı yazmamak dileğiyle, bir sonraki yazıya kadar kendinize cici bakın!

10 yorum:

  1. Stokta olmayan ürün satışta olduğunda ben de sinir oluyorum. Hadi yoktu diyelim iletişime geçmek istendiğinde geçilmemesi daha büyük sıkıntı. İnsan dolandırılıyormuş gibi hissediyor. Hata mı yaptım niye aldım almasaydımkeşe vs. 1 hafta düşün dur... Neyse ki tedarik edip göndermişler canım güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  2. Aynı şeyleri düşünüyoruz, böyle sorunlarla karşılaşmasak keşke. Çok teşekkür ederim tatlım :)

    YanıtlaSil
  3. Aynı siteden ürünler benim de az önce elime ulaştı. Bana da yaptılar aynı şeyi ama direkt arayıp, ürünü bulamadıkları için paranızı iade edeceğiz dediler. Fakat şimdi de checkcosmetics üzerinden baktım ki ürünlerden bir tanesinin üretim tarihi 3 yıl öncesi ve raf ömrü de 3 yıl :s Sizin ürünlerde var mı acaba öyle bir sorun?

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun, bana ulaşmalarını geçtim, keşke telefonlarıma çıksalardı. Checkcosmetics 'e şimdi baktım; Sebamed, Avêne ve John Frieda markalarını barındırmıyor. Nuxe ürünlerinin tarihine 26 ay var ancak Caudalie 'nin üzerinde kodu bulamadım henüz.Bence arayıp durumu belirtmelisin, tarihinin geçmiş olması ciddi bir sorun. Uğraşmak zorunda kalacağın için üzüldüm ya, umarım çözerler bu sorunu.

    YanıtlaSil
  5. O kadar konu konuştuk senle online eczaneleri nasıl konuşmadııık! Ben sinir oluyorum siniiir! Tamam hem eczacı olduğum için hem de böyle ilgisiz, iş bilmez insanların elinde olduğu sahte veya miadı geçmiş/çok yakın ürünler gönderdikleri için eeeh 20 tl fazla verir gider güvenle eczaneden alırım diyorum. skt lerinde bi sorun var mı? divine oil in 2 testerını kullanıp bayılmıştım.frizz ease polishing serummuş saçlarında kabarmayı çözmek istemiyor muydun kuzu bu sanki sadece parlatma yapıp kabarıklığa pek etki etmeyecek bi ürün gibi. ooh 2 kuru yağı süürn sürün dur:)
    güle güle kullan canım. sinirlerini hoplatıyolar insanların ama bidahakine cidden siteyi netten baya araştır ona göre alışveriş yap

    YanıtlaSil
  6. Yurtdışı alışverişlerimden memnun kaldığımı anlattım ama online eczaneler aklıma gelmedi hiç. Seninle buluştuğumuzda saf saf bugün gelmiştir kargo herhalde diye düşünüyordum. Skt 'lerde bir sorun görünmüyor ama @EcesDiary 'nin bir ürününün tarihi geçmiş :( Divine oil e ben de bayılmıştım testerını kullanınca (O tester da Naturisimo 'dan gelmişti) iki farklı kuru yağ aldım ki karşılaştırma yapabileyim. Ya benim istediğim ısıya karşı koruması olan serumdu John Frieda 'nın, elime geçen serum parlaklık verici sadece. Tamam bu serumu her türlü kullanacağım ama satın aldığım bu değil. Ambalaj mı değişmiş yoksa bana farklı mı göndermişler bilmiyorum. Ama onlarla iletişime geçersem ( ve elbette telefonlarıma ve maillerime cevap verirlerse) sinirlerime hakim olamayabilirim. Bu yüzden kendileriyle iletişime geçmeyi asla düşünmüyorum.
    Vallahi çok sinirlendim, bir blogda indirim kodunu görünce araştırmadan alışverişimi yaptım, ne bileyim. Demek ki kod dağıtmakla olmuyor bu işler. Artık ben de gider 3-5 kuruş fazla verir beni insan yerine koyacak bir eczaneden alışverişimi yaparım.

    YanıtlaSil
  7. Yazınız bana çok abartılı geldi. Siparişiniz 4 gün geç gelmiş. 1 ay geç gelmiş gibi yazmışsınız. Sonuçta bu adamların bi tedarikçileri vardır, sattıkları ürünler bellidir. ürün alış ve veriş trafiği denen bi şey vardır ve o an için ellerinde o ürün kalmamıştır ama gelmek üzeredir. Zara'nın Bershka'nın sitelerinde bile mağazalarda olmayan ürünler o mağazada varmış gibi görünüyor. Yani %100 haklılar demiyorum tabi ki ellerinde ürünleri hazır bulundurmaları daha iyi olacaktır ancak öyle yerin dibine sokulmalık bi durum görmedim, ürünleriniz taze ve eksiksiz gelmiş. Bilet almıl olabilirdim, tatile çıkmış olabilirdim filan demişsiniz de gecikme sürelerini hesaba katarak alışveriş yapmalısınız her zaman. Ben de çok fazla online alışveriş yapıyorum, yurt dışı-yurt içi olsun, 3 haftada gelmesi beklenen ürünümün 2 ay sonra geldiği oldu, bu kadar olay yapmadım yani.
    Siteyle de yakından uzaktan alakam yok, ben de ilk defa alışveriş yapacağım bu siteden, güvenilir mi diye araştırırken yazınıza denk geldim. Bu kadar abartılı bi yazı görünce dayanamadım kusura bakmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Bu abartının tek amacı Google dopingi gibi geldi bana da.

      Sil
    2. Size de merhaba, keşke birini bir şeyle itham etmeden önce "adsız" kimliği yerine kendi isminiz ile yapsaydınız bunu. Ancak belki olumlu bir eleştiridir diyerek cevap vereceğim. Yazımda güzel deneyimler yaşadığım pek çok sitenin linkini de paylaştım. Kaldı ki Google 'dan en çok tık aldığım yazıların listesi sağda bulunmakta ve bu yazı o listeye girmedi. Gerçekten daha fazla izleyici çekmek istesem; bunu olumsuz yazılar yazmak yerine, kozmetik severlerin ilgisini çekecek, bilgilendirici yazılarla yaparım. Ve inanın karalayarak okuyucu çekecek kadar aşağı bir yazar, herkes tarafından tanınan ve herkes tarafından sıkça kullanılan bir siteyi tercih ederdi. Siz düşüncelerimi abartı bulabilirsiniz, ancak ben kendi kalemimde yazdım. İyi günler dilerim.

      Sil
  8. @pinaradar Keşke yazımı tamamen ve eksiksiz okusaydınız. Ürünlerden biri yanlış geldi maalesef ve ben de hem yurt dışı hem de yurt içi pek çok alışveriş yaptım; blogumda bulabilirsiniz. 4 gün gecikmiş, ne olacak ki diyorsunuz; ben de pek çok ülkeden alışveriş yaptım, bir gecikme olmadı şu ana kadar hiç diyorum. Yani ürün alışveriş trafiği diğer sitelerde olmuyor mu? Kimse kalmamış ürünü zorla sitelerinde bulundursunlar demiyor, kaldı ki bu aşamada bana haber vermeleri gerekiyor. "Elimizde istediğiniz üründen kalmamış, başka bir ürün almak ister misiniz ya da tutarı kartınıza iade edelim mi?", diye. Bu şekilde sorun çözülecekti. Ancak benim kızdığım nokta, bu ürünler bana bedava gelmiyor, hayrına değil. Hizmet sektöründe bir sorun çıktığında müşteri bilgilendirilmeli. Bırakın bilgilendirmeyi, telefonlarıma çıkmadılar. Benim ürünlerimin son kullanma tarih geçmemiş ancak yorumlara bakarsanız başka birinin başına geldiğini okuyabilirsiniz. Ben kimseyi yerin dibine sokmadım, hakaret etmedim. Tamamiyle başıma gelen durumu yazdım, abartı olarak görmek sizin takdiriniz. Her insanın taviz veremeyeceği durumlar vardır, bunu "olay yapmak" olarak tanımlamanızı bayağı buldum. Umarım siz yapacağınız/yaptığınız alışverişten memnun kalırsınız.

    YanıtlaSil